THE COGNITIVE BENEFITS OF STUDYING FRENCH IN SCHOOLS: A SCIENTIFIC EXPLORATION
Основное содержимое статьи
Аннотация
В этой статье рассматриваются когнитивные преимущества изучения французского языка в школах, подчеркивая научные данные, подтверждающие его положительное влияние. От повышения когнитивной гибкости до повышения когнитивного резерва изучение французского языка не только обогащает языковые навыки, но и развивает важные когнитивные функции.
Информация о статье
Библиографические ссылки
American Council on the Teaching of Foreign Languages. (n.d.). Retrieved from https://www.actfl.org/
Neurology. (n.d.). Retrieved from https://www.neurology.org/
Cerebral Cortex. (n.d.). Retrieved from https://academic.oup.com/cercor
Bialystok, E. (2007). Cognitive effects of bilingualism: How linguistic experience leads to cognitive change. Psychological Science, 18(4), 262-266.
Antoniou, M., Gunasekera, G. M., & Wong, P. C. M. (2013). Foreign language training as cognitive therapy for age-related cognitive decline: A hypothesis for future research. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 37(10), 2689-2698.
O’G’Li, K. K. S., & Ogli, A. M. K. (2022). INGLIZ VA O'ZBEK TILLARIDA OLAM LISONIY MANZARASI VA UNING MAQOLLARDA IFODALANISHING AHAMIYATI. Ta’lim fidoyilari, 2, 15-21.
Kakharova, M. (2023). ASSESSMENT OF THE KNOWLEDGE OF LANGUAGE LEARNERS. International Bulletin of Engineering and Technology, 3(4), 181-184.
Pazilova, Z. (2023). THEORETICAL FOUNDATIONS OF STUDYING TRADITIONAL NAMES IN LINGUISTICS. International Bulletin of Engineering and Technology, 3(8), 58-60.
Kakharova, S. (2023). THE IMPORTANCE OF EFFECTIVE TEACHER’S SPEECH IN THE CLASSROOM. Центральноазиатский журнал образования и инноваций, 2(6 Part 6), 173-176.