THE NEED TO SHIFT FROM TRADITIONAL WRITING TO TYPING

Основное содержимое статьи

Tolibjon Yuldoshev

Аннотация

В этой статье подчеркивается актуальность перехода от традиционных методов письма, таких как использование ручки и карандаша для эссе, к набору текста в современном цифровом мире. В нем обсуждаются существующие практики ученых во всем мире, текущая политика в Узбекистане, а также преимущества и преимущества подготовки студентов к требованиям современной рабочей силы. Тщательный экзамен свидетельствует о переходе к внедрению технологий в письменную речь, чтобы улучшить результаты обучения и лучше вооружить учащихся необходимыми навыками в развивающемся мире.

Информация о статье

Как цитировать
Yuldoshev , T. (2024). THE NEED TO SHIFT FROM TRADITIONAL WRITING TO TYPING. Конференция Ферганского государственного университета. извлечено от https://conf.fdu.uz/index.php/conf/article/view/3006
Раздел
Иностранные языки

Библиографические ссылки

Ackerman, R., & Goldsmith, M. (2011). Metacognitive regulation of text learning: on screen versus on paper. Journal of experimental psychology: Applied, 17(1), 18.

Ashburner, J., Ziviani, J., & Pennington, A. (2012). The introduction of keyboarding to children with autism spectrum disorders with handwriting difficulties: A help or a hindrance?. Australasian Journal of Special Education, 36(1), 32-61. Berninger, V. W., Nagy, W., Tanimoto, S., Thompson, R., & Abbott, R. D. (2015). Computer instruction in handwriting, spelling, and composing for students with specific learning disabilities in grades 4–9. Computers & education, 81, 154-168.

Longcamp, M., Zerbato-Poudou, M. T., & Velay, J. L. (2005). The influence of writing practice on letter recognition in preschool children: A comparison between handwriting and typing. Acta psychologica, 119(1), 67-79.

PRESS CONFERENCE ON THE SUBJECT "WORKS IMPLEMENTED IN THE FIRST SEMESTER OF 2023 AND PREPARATION FOR THE NEW SCHOOL YEAR" Retrieved from: https://gov.uz/oz/lists/view/2231/

Resolution PQ-51 of the President of the Republic of Uzbekistan on February 1, 2024 "On additional measures to support the training of qualified specialists in the field of digitization"

Warschauer, M., & Matuchniak, T. (2010). New technology and digital worlds: Analyzing evidence of equity in access, use, and outcomes. Review of research in education, 34(1), 179-225.