FRANSUZ VA O’ZBEK TILIDAGI REKLAMA MATNLARINING GENDER ХUSUSIYATLARI
Main Article Content
Abstract
One of the most demanded scientific directions of recent years is the emergence of a new approach to the study of language, the gender issue. In addition to philology, the concept of gender can be found in the fields of philosophy, history, sociology, anthropology, economics, psychology and a number of other sciences. In this article, we will discuss the essential features of the gender in French and Uzbek advertising texts, the type of advertising product, the size and structure of the advertising text - a word, a phrase, a sentence, a slogan, morphological, lexical, derivational and syntactic features.
Article Details
References
Грошев И.В. Рекламные технологии гендера // Общественные науки и современность. – № 4. – М., 2000.
Горошко Е., Кирилина А.В. Гендерные исследования в лингвистике сегодня // Гендерные исследования. – № 2. – М., 1999.
Дейян А. Реклама. Борисова А.С. Женский гендерный стереотип во французских рекламных текстах. – М.: Прогресс, 1993.
Дедюхин А.А. Модели организации вербальной и визуальной информации в тексте рекламы: aвтореф. дис. ... канд. филол. наук. – Краснодар, 2006.
Кирилина А.В. Особенности и тенденции развития гендерных исследований в российской лингвистике // Гендер: язык, культура, коммуникация. – М.: МГЛУ, 2001.
Лормель К. Современная Реклама. – Дижон, 2003.
Максимова О.Б. Гендерное измерение в современном социальнокоммуникативном дискурсе: роль рекламы // Вестник РУДН. Серия Социология – № 6-7. – М.: РУДН, 2004.
Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. Едиториал УРСС, – М., 2004.
Разумовский Б.С. Реклама как вид социальной информации: aвтореф. дис. ... канд. филос. наук. – Минск, 1992.