NEMIS TILIDA KELISHIK KATEGORIYASINING O‘ZBEK TILIGA TARJIMA MUAMMOSIGA DOIR
Main Article Content
Abstract
This article discusses the different and similar aspects of the category of agreement that arise in the process of translating German works of art into Uzbek.
Article Details
References
Akhtyamov A.E. ОСОБЕННОСТИ ПРАГМА ЛИНГВИСТИЧЕСКОГО АНАЛИЗА ТЕЛЕВИЗИОННОЙ РЕКЛАМЫ // The Way of Science. – 2022. Т. 6. № 100. – С. 54-55.
Akhtyamov A.E. АНАЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ТРАНСКРИПЦИИ РАЗГОВОРОВ ПРИ ПРАГМАЛИНГВИСТИЧЕСКОМ АНАЛИЗЕ ТЕЛЕВИЗИОННОЙ РЕКЛАМЫ // The Way of Science. – 2022. T. 6. № 100. – С. 51-53.
Akhtyamov A.E. ПРАГМАЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ СОСТАВНЫХ ЧАСТЕЙ РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТОВ // FarDU. ILMIY XABARLAR. – 2022. – C. 222-225
Christa Dürscheid — “Die verbalen Kasus des Deutschen”, Walter de Gruyter Berlin New York – 1999
Guido Seiler — “Präpositionale Dativmarkierung im Oberdeutschen” Franz Steiner Verlag – 2003
Leonhard Thoma — “Das Idealpaar” , “ Das Mädchen im Zug” Depósito Legal M – 41253 – 2007
Sahel, Said (2018): Kasus. Heidelberg: Universitätsverlag Winter
Granzow-Emden, Matthias (2019): Deutsche Grammatik verstehen und unterrichten.
АхтямовА. Э. РЕКЛАМНЫЕ ТЕКСТЫ И ИХ ПРАГМА ЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ //INTERDISCIPLINE INNOVATION AND SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE. – 2023. – Т. 1. – №. 8. – С. 131-135.
АхтямовА. Э. СВОЙСТВАРЕКЛАМНОГОТЕКСТА //INTERDISCIPLINE INNOVATION AND SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE. – 2023. – Т. 1. – №. 8. – С. 128-130.
Ахтямов А. Э. РЕКЛАМНЫЕ ТЕКСТЫ И РАЗВЕРТЫВАНИЕ ТЕМЫ В РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТАХ //PEDAGOGICAL SCIENCES AND TEACHING METHODS. – 2023. – Т. 2. – №. 22. – С. 123-126.