CONCEPT OF THE SPHERE OF “EDUCATION” IN MODERN ENGLISH LANGUAGE
Main Article Content
Abstract
The article examines the conceptual sphere of education and categories united by this conceptual feature. Particular attention is given to phraseological units, as specific linguistic formations that are carriers of the so-called hidden knowledge. The study of concepts, which in turn involves thorough lexical, semantic, phraseological, stylistic, morphological, and conceptual analysis as a unified complex of linguistic research, allows us to shed light on a number of problems in the linguistic picture of the English language.
Article Details
References
Кунин, А. В. Англо-русский фразеологический словарь / А. В. Кунин – М.: Государственное издательство иностранных и национальных словарей, 1956. – 1455 с.
Лакофф, Дж., Джонсон, М. Метафоры, которыми мы живем / Дж. Лакофф, М. Джонсон / Пер. с англ.: Под ред. и с предисл. А. Н. Баранова. – М.: Эдиториал УРСС, 2004. – 256 с.
Раевская, М. М. Язык в ментальном пространстве: к проблеме постижения национальной логики мышления / М. М. Раевская // Вестник МГУ. Сер.19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2006. № 1. – С. 27- 40.