PRAGMATIC STRATEGY OF ADVERTISING TEXT

Main Article Content

Shahnoza Ergasheva

Abstract

This article discusses in detail the types of advertising, forms of advertising, and the role of pragmatics in it, which is considered a topical area of linguistics. Moreover, it illuminates the relationship between advertising and pragmatics through examples.

Article Details

How to Cite
Ergasheva , S. (2023). PRAGMATIC STRATEGY OF ADVERTISING TEXT. Fergana State University Conference, 44. Retrieved from https://conf.fdu.uz/index.php/conf/article/view/2555
Section
Foreign languages

References

Ильясова С.В., Амири Л.П. Языковая игра в коммуникативном пространстве СМИ и рекламы. М.: Флинта, 2009. С.

Ильясова С.В., Амири Л.П. Указ. соч. С. 23-25

Копнина Г.А. Речевое манипулирование. М.: Флинта, 2008. С. 130-141.

Карпова С.В. Рекламное дело. М.: Финансы и статистика, 2007. С. 78-86

Рекламный дискурс и рекламный текст / науч. ред. Т.Н. Колокольцева. М.: Флинта, Наука, 2011.

Рекламный дискурс и рекламный текст / науч. ред. Т.Н. Колокольцева. М.: Флинта, Наука, 2011. С. 57.

Шестак Л.А. Life style: речевые стратегии коммерческой рекламы // Рекламный дискурс и рекламный текст / науч. ред. Т.Н. Колокольцева. М.: Флинта, Наука, 2011. С. 57.

Шестак Л.А. Указ. соч. С. 61. 16 9 9) способ воздействия (аудиовизуальная, визуальная, слуховая, визуально-одористическая).

Abbasova, N. ИНГЛИЗ МАҚОЛ ВА МАТАЛЛАРИНИ ЎРГАТИШДА ЎҚУВЧИЛАРНИНГ ТАНҚИДИЙ ФИКРЛАШ ҚОБИЛИЯТЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ УСЛУБЛАРИ ЭФФЕКТИВНЫЕ СПОСОБЫ РАЗВИТИЯ СПОСОБНОСТЕЙ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ УЧАЩИХСЯ ПРИ ИЗУЧЕНИИ АНГЛИЙСКИХ ПОСЛОВИЦ И ПОГОВОРОК.

Gafurova NR (Republic of Uzbekistan) Email: Gafurova339@ scientifictext.ru. UIF-2022, 8.

Mirzayeva, D., & Sanginova, D. (2022). CONTEXTUAL MEANING OF PHRASEOLOGICAL UNITS IN MODERN ENGLISH AND UZBEK LANGUAGES AND FEATURES OF TRANSLATION ISSUES. Science and Innovation, 1(6), 820-824.

Xusanboyevna, A. S. (2021, April). PRAGMATICS AND LINGVOPRAGMATIC FEATURES OF SPEECH. In Archive of Conferences (Vol. 23, No. 1, pp. 181-183).

Teacher, G. N. R. E. THE IMPORTANCE USAGE OF EXTENSIVE READING Makhmudova, N. R., & Ergasheva, N. D. (2018). COMMUNICATIVE LANGUAGE

TEACHING. EUROPEAN RESEARCH: INNOVATION IN SCIENCE, EDUCATION AND TECHNOLOGY, 104-105.