O‘zbek va nemis umumiy o‘rta ta‘lim tizimiga oid leksik birliklar

Main Article Content

Go‘zalxon Astonova

Abstract

The article discusses the general secondary education system of Usbekistan and Germany. Types of general education and their advantages are mentioned.

Article Details

How to Cite
Astonova, G. (2024). O‘zbek va nemis umumiy o‘rta ta‘lim tizimiga oid leksik birliklar. Fergana State University Conference, 108. Retrieved from https://conf.fdu.uz/index.php/conf/article/view/2840
Section
Foreign languages

References

Скребцова Т. Г. Скребцова Т. Г. Когнитивная лингвистика: классические теории, новые подходы — М.: Издательский Дом ЯСК, 2018. — 392 с.

Попова З. Д., Стернин И. А. Когнитивная лингвистика. Монография. Москва: Восток-Запад, 2007, – С.163

Михайлова Н. Школьное образование в Германии [Электронный ресурс] / Н. Михайлова, Д. Кипнис, А. Кипнис. – http://www.lib.ru/TEXTBOOKS/GERMAN/sch ule.txt

1.Акбарова, Ш. Ғ. (2023). ЎЗБЕК НАСРИДА А. КАМЮ ТАЪСИРИ ВА ТАЛҚИНИ. Scientific progress, 4(4), 321-325.

2. G‘aniyevna, A. S. (2023). TALABALARNING FRANSUZ TILIDA KOMMUNIKATIV QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISH. SO ‘NGI ILMIY TADQIQOTLAR NAZARIYASI, 6(6), 311-315.

3. Akbarova, S. G. (2023). TYPOLOGICAL SIMILARITY AND INTERACTION–AN ACTUAL PROBLEM OF COMPARATIVE LITERATURE. Procedia of Theoretical and Applied Sciences, 8(8), 19-22.

4. Акбарова, Ш. (2022). Адабиётшуносликда талқин ва герменевтика масалалари. Ренессанс в парадигме новаций образования и технологий в XXI веке, (1), 44-45.

Ахтямов А. Э. РЕКЛАМНЫЕ ТЕКСТЫ И ИХ ПРАГМАЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ //INTERDISCIPLINE INNOVATION AND SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE. – 2023. – Т. 1. – №. 8. – С. 131-135.

Ахтямов А. Э. СВОЙСТВА РЕКЛАМНОГО ТЕКСТА //INTERDISCIPLINE INNOVATION AND SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE. – 2023. – Т. 1. – №. 8. – С. 128-130.

Ахтямов А. Э. РЕКЛАМНЫЕ ТЕКСТЫ И РАЗВЕРТЫВАНИЕ ТЕМЫ В РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТАХ //PEDAGOGICAL SCIENCES AND TEACHING METHODS. – 2023. – Т. 2. – №. 22. – С. 123-126

Ахтямов, А. (2023). SEVEN CRITERIA OF TEXTUALITY IN PRAGMALINGUISTIC ANALYSIS OF ADVERTISING TEXTS. Scientific Journal of the Fergana State University, 29(1), 206

Ахтямов А. Э. РАЗВЕРТЫВАНИЕ ТЕМЫ В РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТАХ. JOURNAL OF AGRICULTURE & HORTICULTURE. – 2023. C.103-107.

O’G’Li, K. K. S., & Ogli, A. M. K. (2022). INGLIZ VA O'ZBEK TILLARIDA OLAM LISONIY MANZARASI VA UNING MAQOLLARDA IFODALANISHING AHAMIYATI. Ta’lim fidoyilari, 2, 15-21.

Kakharova, M. (2023). ASSESSMENT OF THE KNOWLEDGE OF LANGUAGE LEARNERS. International Bulletin of Engineering and Technology, 3(4), 181-184.

Pazilova, Z. (2023). THEORETICAL FOUNDATIONS OF STUDYING TRADITIONAL NAMES IN LINGUISTICS. International Bulletin of Engineering and Technology, 3(8), 58-60.

Kakharova, S. (2023). THE IMPORTANCE OF EFFECTIVE TEACHER’S SPEECH IN THE CLASSROOM. Центральноазиатский журнал образования и инноваций, 2(6 Part 6), 173-176.